Kvalita prostredia, kde sa dieťa pohybuje však nesmiernym spôsobom zvyšuje alebo znižuje inteligenčný potenciál dieťaťa. Deti sú oveľa lepší pozorovatelia ako dospelí, keď hovoríme o priestorovej orientácií a pochopení priestoru z emočnej stránky. Ak dieťa vidí priestor, ktorý je tmavší alebo zanedbanejší ako ich domáce prostredie, majú silnú emočnú zábranu zotrvať v takomto prostredí.
Na druhej strane ak im škola a jej architektúra prináša nadšenie a pocit istoty, deti sa začnú zaujímať o témy, ktoré učiteľ prezentuje v oveľa silnejšej forme. Témy ako matematika, experimenty, geografia alebo biológia sa stávajú jednoduchými a zároveň mimoriadne zaujímavými témami pre deti, ktoré sa tešia, že ďalšiu pol hodinku strávia v ďalšej zo zaujímavých tried .
Podpora vzdelávania a inteligencie detí prostredníctvom interiérového vybavenia je pre nás nesmierne dôležitý proces, ale nie je to jediná méta. Interiér a vybavenie pre nás znamená aj starostlivosť o zdravie dieťaťa. Tu sú základné pravidlá ktoré uplatňujeme v oblasti interiérového vybavenia v nadväznosti na ochranu zdravia :
- dieťa je spojené so zemou inak ako dospelí ľudia. Deti trávia oveľa viac času ležaním na zemi, hraním sa na zemi a málokto z nás si uvedomuje, že zem má inú teplotu a iné baktérie, čo je potrebné zohľadniť pri výbere čistiacich prostriedkov a výberu podláh. Tu sú základné princípy materskej školy Espania :
- postieľka, na ktorej dieťa spí nesmie byť umiestnená nad kovmi, elektrickými káblami, alebo nad podlahovým kúrením, kde sa kulminuje voda a elektrika. Tým sa u detí vyhýbame nadmernému elektromagnetickému žiareniu.
- psychický komfort dieťaťa je priamo naviazaný na správnu vlhkosť vzduchu, premenu vzduchu, teplotu vzduchu, kvalitu vzduchu a jeho zloženie.